środa, 30 maja 2012

Projekt klasy postaci do Diablo 3

Wstęp : 
Na Diablo 3 jest tylko jedna postać korzystająca z atrybutu siły. Postanowiłem to zmienić i zaprezentować konkurenta barbarzyńcy :). Miłej lektury.

1.Wprowadzenie do najemnika :

Postać specjalizująca się w walce wręcz. W przeciwieństwie do barbarzyńcy bohater ten ma za zadanie spowalniać przeciwnika swoją główną bronią, czyli ostrzami dającymi tej postaci wbudowaną kradzież życia 0,2 % zadawanych obrażeń na poziom. Posiada również spowolnienie, dzięki któremu postacie zasięgowe jak czarodziej/ka czy szaman/ka mają dłuższy czas na atakowanie praktycznie bezbronnego przeciwnika. Minusem tej postaci jest mniejsza odporność na obrażenia od mnichów czy też barbarzyńców. Co prawda posiada bardzo dobry pancerz, pozwalając na obniżenie obrażeń, lecz posiada bardzo małą ilość życia. Z tego względu postać potrzebuje postać potrzebuje dość dużo punktów witalności. Postać spodoba się osobom, które liczą na szybkie, spowalniające ataki zadające duże obrażenia oraz lubiącym jak ataki przywracają zdrowie. Ponadto bohater generuje sobie punkty waleczności, które zdobywa atakując podstawowymi atakami. Limit wspomnianej waleczności wynosi 150, lecz podobnie jak w przypadku mnicha dzięki  umiejętności pasywnej może zwiększyć je do 250.

2.Historia kreowanego bohatera :

Najemnik jest poszukującym wyzwań samotnikiem. Miał szczęśliwe dzieciństwo. Jego ojciec był poszukiwaczem, a jego  matka wybitną zielarką. Dzięki temu mógł posiąść niezbędne umiejętności do przeżycia. Jednak w wieku 14 lat podczas powrotu do domu jego matka została napadnięta przez lokalnych bandytów. Osierocony przez swoją matkę zaczął coraz częściej pojawiać się u boku swojego ojca podczas polowań i poszukiwań. Zdawał sobie sprawę z niebezpieczeństwa jakie temu towarzyszyło. Stał się odważnym i honorowym człowiekiem. Pewnego dnia wyruszył ze swoim ojcem na bardzo niebezpieczne polowanie.  Nieoczekiwanie jedynym z przeciwników zaskoczonych poszukiwaczy był potężny demon, który rozpruł ciało jego ojca na strzępy. Przerażonemu młodzieńcowi udało się jednak uciec, lecz przez wiele lat po tym wydarzeniu nie mógł pogodzić się z faktem, że stracił wszystko co było dla niego najcenniejsze. Parę lat później od opuszczenia rodzinnych krain postanowił odwiedzić grób pochowanych rodziców. Obiecał zemstę na demonie zwanym Diablo oraz przysięgę  iż będzie zwalczał zło końca swoich dni. Tak zaczęła się jego historia . . .

3.Umiejętności najemnika :

a)Podstawowe

* Fala ostrzy - atakuje sześcioma ostrzami wywołującymi u jednego wroga krwawienie równe 0,5 % maksymalnego życia celu (od 1 lv)
- runa wykradania : zwiększa wykradanie życia z 3 % hp na 5 % (od 6 lv)
- runa oślepienia : oślepia wybranego wroga na 3 sekundy (od 13 lv)
- runa zniewolenia : każdy atak powoduje, że przeciwnik przerywa działanie swojej umiejętności (od 26 lv)
- runa szału : 10 % pancerza przechodzi na zadawane obrażenia (od 44 lv)
- runa zamętu : pozwala atakować maksymalnie trzech przeciwników naraz (od 52 lv)

* Tygrysi szał - zwiększa szybkość ataku bohatera o 15 % (od 3 lv)
- runa przebicia : pozwala na atakowanie paru wrogów stojących w jednym rzędzie (od 9 lv)
- runa krytycznego obrażenia : bohater ma 5 % szans na zadanie trafienia krytycznego (od 18 lv)
- runa księżyca : przy użyciu umiejętności podwaja zręczność na 2 sekundy (od 30 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 47 lv)
- runa spowolnienia : spowalnia otoczonych wrogów o 20 % na 2 sekund (od 55 lv)

* Moc krwawych ostrzy - zadaje przeciwnikom 1 % maksymalnego hp (0,1 % u bossów) oraz zwiększa obrażenia o 5 % maksymalnej siły (od 11 lv)
- runa podpalenia : pobliscy wrogowie zostają podpaleni na 3 sekundy (otrzymują 10 % więcej obrażeń) (od 17 lv)
- runa szybkości : zwiększa szybkość bohatera po użyciu umiejętności o 15 % na 2 sekundy (od 22 lv)
- runa ogłuszenia wrogów : przy użyciu ogłusza wrogów na 1 sekundę (od 34 lv)
- runa umysłu : zwiększa na 5 sekund podwójnie inteligencję przy użyciu umiejętności (od 51 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 59 lv)

b)Dodatkowe umiejętności

* Smocza pięść - pozwala na odepchnięcie przeciwników do przodu (od 2 lv)
- runa bohaterstwa : zwiększa obrażenia o 15 %, ale zmniejsza pancerz o 5 % (od 7 lv)
- runa krwawienia : sprawia, że przeciwnik krwawi i w czasie 5 sec spada mu 1 % maksymalnego zdrowia (od 15 lv)
- runa zemsty : gdy użyjemy smoczej pięści dostajemy 10 % szansę , że atak przeciwnika chybi (od 27 lv)
- runa odwagi : zwiększa 10 % szybkość ataku podczas używania umiejętności (od 39 lv)
- runa męstwa : daje 10 % szans na odbicie lecących strzał (od 53 lv)

* Taniec ostrzy - rzuca kilkaset ostrzy wokół siebie(od 5 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 11 lv)
- runa oślepienia : oślepia pobliskich wrogów na 2 sekundy (od 19 lv)
- runa  krwawienia : pobliscy wrogowie krwawią otrzymując obrażenia  w ciągu 2 sekund wynoszące  1 % maksymalnego życia (od 33 lv)
- runa ulgi : pozwala na negowanie spowolnień (od 45 lv)
- runa odbicia : 10 % szans na odbicie ataku przeciwnika (od 56 lv)

* Odrzut lwa - tworzy okrąg i odrzuca przeciwników w promieniu 1 metra od okręgu (od 12 lv)
- runa zwycięstwa : zwiększa obrażenia przy odrzucie (od 18 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 25 lv)
- runa niedźwiedzia : ogłusza odrzuconych wrogów na jedną sekundę (od 35 lv)
- runa determinacji : pozwala użyć zaklęcia podwójnie (od 48 lv)
- runa destrukcji : po użyciu okrąg zmienia się na pięć sekund w pole spowalniające wrogów(od 55 lv)

* Noc sztyletów - znienawidzenie do diablo powoduję, że najemnik na dwie sekundy tworzy sztuczną noc i atakuje wybranego przeciwnika ciosem krytycznym równym 500 % jego bazowych obrażeń (od 20 lv)
- runa przygotowania : zwiększa czas trwania nocy o 1 sekundę (od 24 lv)
- runa przerażenia : przeraża wrogów wokół celu na 2 sekundy ( od 29 lv)
- runa podpalenia : podpala wybranego bohatera zabierając mu 0,5 % maksymalnego życia w ciągu 2 sekund (od 37 lv)
- runa wyssania : wysysa 1 % maksymalnego życia wroga i przywraca je tobie (nie dotyczy bossów) (od 44 lv)
- runa odwagi : zwiększa szybkość ataku o 5 % na 5 sekund po użyciu umiejętności (od 57 lv)

c) Umiejętności obronne

* Ziemna zbroja - daje bohaterowi 30 % szans na zablokowanie obrażeń przez 4 sekundy (od 4 lv)
- runa umysłu : zwiększa inteligencje bohatera na 2 sekundy o 50 % dając mu zwiększoną odporność (od 12 lv)
- runa skały : zwiększą blok o 5 % (od 18 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 24 lv)
- runa słońca - oślepia pobliskich wrogów na jedną sekundę przy użyciu (od 40 lv)
- runa  zaćmienia - tworzy dodatkową osłonę zapewniającą 1 sekundową niewidzialność (od 54 lv)

* Nagła śmierć - tworzy iluzje posiadającą 25 % maksymalnego zdrowia najemnika i pozwala na prze teleportowanie się do danego wroga (od 8 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 14 lv)
- runa podwójnej iluzji : tworzy drugą iluzję posiadającą 15 % maksymalnego zdrowia (od 21 lv)
- runa nienawiści : wszyscy wokół iluzji krwawią (od 32 lv)
- runa wagi : zwiększa zdrowie dwukrotnie, lecz iluzja może trwać tylko 5 sekund (od 44 lv)
- runa rozwagi : unieruchamia wybrany cel na 2 sekundy (od 60 lv)

* Krzaki obrony - pozwalają schować się bohaterowi na 5 sekund oraz wyprowadzać w tym czasie ataki z ukrycia (od 16 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 23 lv)
- runa obrony : zwiększa posiadaną osłonę o 10 % pancerza (od 29 lv)
- runa  wytrzymałość : zwiększa na 10 sekund maksymalne życie o 5 % (od 38 lv)
- runa podpalenia : krzak podpala okolicznych wrogów zadając im 1 % ich maksymalnego zdrowia (od 46 lv)
- runa ostatecznego ciosu : pozwala na wykonanie zabójczego ciosu w trakcie trwania umiejętności wynoszącego 300 % obrażeń (od 53 lv)

* Płomienna zbroja - podpala okolicznych wrogów zadając im w ciągu 5 sekund 2 % maksymalnego życia (od 22 lv)
- runa twardości : zwiększa czas działania (od 26 lv)
- runa ulgi : pozwala na negowanie spowolnień(od 31 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 36 lv) 
- runa lodu : spowalnia okolicznych wrogów o 20 % na 4 sekundy przy aktywowaniu zbroi (od 43 lv)
- runa gniewu : zwiększa zasięg podpalenia (od 58 lv)

d) Męstwo

* Błogosławieństwo samotnika - po użyciu generuje swoją waleczność o 30 % oraz moc towarzyszy o 15 % (od 9 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 15 lv)
- runa wiary : najemnik regeneruje szybciej waleczność przy zwykłych atakach o 4 pkt przez 5 sekund (od 23 lv)
- runa skały : zwiększą blok o 5 % (od 32 lv)
- runa determinacji : pozwala użyć zaklęcia podwójnie (od 39 lv)
- runa męstwa : daje 10 % szans na odbicie lecących strzał (od 44 lv)

* Nieustępliwość - pozwala bohaterom przechodzić przez fale wrogów i powodować, że każdy trafiony przeciwnik krwawi przez kolejne 3 sekundy otrzymując obrażenia równe 2 % maksymalnego życia (od 13 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 19 lv)
- runa szybkości : zwiększa szybkość bohatera po użyciu umiejętności o 15 % na 2 sekundy (od 23 lv)
- runa odbicia : 10 % szans na odbicie ataku przeciwnika (od 36 lv)
- runa ulgi : pozwala na negowanie spowolnień (od 41 lv)
- runa odwagi : zwiększa 10 % szybkość ataku podczas używania umiejętności (od 52 lv)

* Trzy ostrza - zwiększa obrażenia zadawane danego celowi trzykrotnie przez 7 sekund (od 21 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 27 lv)
- runa determinacji : pozwala użyć zaklęcia podwójnie (od 33 lv)
- runa podpalenia : pobliscy trafieni wrogowie zostają podpaleni na 3 sekundy (otrzymują 10 % więcej obrażeń) (od 38 lv)
- runa wyssania : wysysa 1 % maksymalnego życia wroga i przywraca je tobie (od 47 lv)
- runa oślepienia : oślepia wrogów na 2 sekundy (od 56 lv)

* Tornado ostrzy - bohater tworzy tornado, które podpala okolicznych wrogów oraz spowalnia nich o 40 % na 3 sekundy (od 26 lv)
- runa spowolnienia : zwiększa spowolnienie o 10 % (od 29 lv)
- runa podpalenia : zwiększa zasięg podpalenia wrogów (od 34 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 42 lv)
- runa przerażenia : przeraża wrogów wokół celu na 2 sekundy (od 48 lv)
- runa bohaterstwa : zwiększa obrażenia o 15 %, ale zmniejsza pancerz o 5 % (od 59 lv)

e) Waleczność

* Lanca śmierci - po 1 sekundzie bohater tworzy lance, którą wyrzuca we wrogów przed nim na 1 sekundę. (od  14 lv)
- runa ogłuszenia : ogłusza po wyrzuceniu na 2 sekundy (od 21 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 25 lv)
- runa większego wyrzutu : zwiększa czas wyrzucenia o jedną sekundę (od 33 lv)
- runa klejnotu ziemi : po 3 sekundach od użycie umiejętności bohater staje się nietykalny na 1 sekundę (od 42 lv)
- runa podpalenia - lanca podpala trafionych wrogów (od 54 lv)

* Powolna śmierć - spowalnia grupę wrogów pobliżu o 20 % oraz daje najemnikowi 10 % szanse na zamrożenie wybranego celu. (od 17 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 23 lv)
- runa bohaterstwa : zwiększa obrażenia o 15 %, ale zmniejsza pancerz o 5 % (od 28 lv)
- runa determinacji : pozwala użyć zaklęcia podwójnie (od 37 lv)
- runa umysłu : zwiększa na 5 sekund podwójnie inteligencję przy użyciu umiejętności (od 43 lv)
- runa ulgi : pozwala na negowanie spowolnień(od 57 lv)

* Zwiastun ciemności - najemnik wpada w furię dającą mu 150 % więcej obrażeń, lecz obniża także zdrowie o 25 %. (od 22 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 26 lv)
- runa krytycznego obrażenia : bohater ma 5 % szans na zadanie trafienia krytycznego (od 31 lv) 
- runa szału : 10 % pancerza przechodzi na zadawane obrażenia (od 38 lv)
- runa oślepienia : oślepia wybranego wroga na 3 sekundy (od 46 lv)
- runa skały : zwiększą blok o 5 % (od 54 lv)

* Pakt z potworem - pancerz najemnika oraz wybranego stwora pada do 25 %, a obrażenia najemnika zwiększają się o 50 %(od 28 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 32 lv)
- runa męstwa : daje 10 % szans na odbicie lecących strzał (od 35 lv)
- runa księżyca : przy użyciu umiejętności podwaja zręczność na 2 sekundy (od 41 lv)
- runa szybkości : zwiększa szybkość bohatera po użyciu umiejętności o 15 % na 2 sekundy (od 49 lv)
- runa bohaterstwa : zwiększa obrażenia o 15 %, ale zmniejsza pancerz o 5 % (od 60 lv)

f) Odwaga 

*  Przywołanie ducha ojca - pozwala przywołać ducha, który będzie walczył po stronie naszego najemnika (od 19 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 24 lv)
- runa krytycznego obrażenia : duch ma ma 5 % szans na zadanie trafienia krytycznego swoimi atakami (od 29 lv)
- runa męstwa : daje 10 % szans na odbicie lecących strzał (od 39 lv)
- runa oślepienia : oślepia trafionych wrogów na 3 sekundy (od 50 lv) 
- runa umysłu : zwiększa na 5 sekund podwójnie inteligencję przy użyciu umiejętności (od 56 lv)

* Błogosławieństwo matki -  zmniejsza otrzymywane obrażenia o 25 % przez 5 sekund dla ciebie i członków twojej drużyny (od 25 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 31 lv)
- runa bohaterstwa : zwiększa dodatkowo obrażenia o 15 %, ale zmniejsza pancerz o 5 % (od 37 lv)
- runa determinacji : pozwala użyć zaklęcia podwójnie (od 45 lv)
- runa księżyca : przy użyciu umiejętności podwaja zręczność na 2 sekundy (od 51 lv)
- runa odwagi : zwiększa 10 % szybkość ataku podczas używania umiejętności (od 58 lv)

* Tornado rozpaczy - najemnik przez 15 sekund jest w stanie kręcąc się rzucać wybuchowymi ostrzami. (od 30 lv)
- runa skróceniu czasu odnowienia : skraca czas odnowienia umiejętności (od 36 lv)
- runa skały : zwiększą blok o 5 % (od 40 lv)
- runa szału : 10 % pancerza przechodzi na zadawane obrażenia (od 46 lv)
- runa szybkości : zwiększa szybkość bohatera po użyciu umiejętności o 15 % na 2 sekundy (od 52 lv)
- runa ulgi : pozwala na negowanie spowolnień (od 60 lv)

g) Umiejętności pasywne :

* Lotos - co 4 atak najemnik przywraca sobie 10 % zadanych obrażeń (od 10 lv)
* Osłabienie - osłabia pancerz wrogów co 5 ataków o 5 % (kumuluje się do 20 %) (od 10 lv)
* Przywołanie feniksa - po zabiciu potwora istnieje 5 % szansa, że wyskoczy jaj, z którego wykluje się feniks walczący po naszej stronie (od 13 lv)
* Trafienie krytyczne - gdy bohater nie atakuje co sekundę regeneruje mu się 2 % szans natrafienie krytyczne przy najbliższym ataku.(od 16 lv)
* Boska bariera - gdy bohater ma 30 % punktów życia tworzy barierę dającą mu osłonę wartą 10 % maksymalnego życia (regeneruje się co 120 sekund) (od 20 lv)
* Przypadkowe podpalenie - ataki najemnika podpalają przeciwników osłabiając ich pancerz o 10 % (od 20 lv)
* Przypadkowe trafienie krytyczne - co 10 ataków bohater zadaje obrażenie krytyczne (od 24 lv)
* Szybszy atak - przy krytycznych obrażeniach szybkość ataku wzrasta o 5 % (kumuluje się do 5 razy) (od 27 lv)
* Szybsza regeneracja -  najemnik regeneruje co sekundę 0,20 % życia (od 30 lv)
* Zabójca gigantów - każdy boss zadaje najemnikowi 10 % mniej obrażeń (od 30 lv)
* Wodny klon - gdy bohater umiera ma 50 % szanse stworzenia wodnego  klona co umożliwia mu natychmiastowe użycie mikstury, aby się uzdrowić. (od 35 lv)
* Zatrucie - obrażenia zadawane przez najemnika zatruwają przeciwników (od 40 lv)
* Walcz, walcz - czym dłużej najemnik walczy tym więcej zdobywa pancerza (od 45 lv)
* A masz - pierwszy atak na danym celu zadaje mu 25 % więcej obrażeń (pasywna umiejętność odnawia się co 15 sekund) (od 50 lv)
* Nie denerwuj mnie - czym mniej żywności ma najemnik tym więcej dostaje dodatkowych obrażeń (od 55 lv)
* Tak się blokuje - co 5 podstawowy atak najemnik blokuje kolejne uderzenie (od 60 lv)

UWAGA : Wartości oznaczone w tekście są moimi przykładami i nawet nie jestem świadom co by mogła zrobić proponowana postać z tymi runami. Nazw run nie podawałem, bo uznałem to za stratę czasu.

4.Statystyki na poziom : 

* siła 4 punkty na poziom
* zręczność 1 punkt na poziom
* inteligencja 1 punkt na poziom
* witalność 1 punkt na poziom

5.Wygląd postaci :

Postać była by na początku w obdartym ubraniu podobnie jak mniszka. Jego styl charakteryzowałby dużym tatuażem na plecach stworzonym przez ojca przed wyjazdem na wspomniane polowanie. Posiadałaby także na plecach etui na swoje ostrze oraz dwa dodatkowe sztylety dostosowywane u kowala do najemnika. Należy też powiedzieć o jego jasnoniebieskich oczach, czarnych włosach, szczupłej sylwetce oraz wysokim wzroście. Ostatnią ważną rzeczą jest jego rana na nodze wykonana przez demona przy uciecze ze wspomnianej wcześniej historii. Owe zranienie przypominało mu o pragnieniu zemsty na Diablo oraz przypominało o zmarłym ojcu.

Autor : KaNN iS Back

Projekt klasy postaci do Diablo 3 powstał jako praca na konkurs organizowany przez gram.pl